Som jag skrev igår, ska försöka "sammanfatta" gårdagens ridpass! Vi bestämde oss för att rida i våran fina paddock hos Helena! Det är en bit dit så hon hinner bli uppvärmd på vägen dit. Beror oftast på att hon koncentrerar sig så mycket på att försöka springa iväg hela tiden -.- Men efter 2 halvgalna travasträckor på vägen dit började jag skritta runt lite i paddocken så hon fick pusta lite! Började sedan jobba henne i trav i höger varv med en volt i varje hörn. Hon är rätt skänkeldöv så får jobba ihjäl mig med innerskänkeln för att försöka flytta henne utåt, men inte så mycket resultat. Travade henne i höger varv ett tag och Helena hjälpte mig genom att "instruera" mig hur jag skulle göra. Vilket är superbra, för jag glömmer bort mig totalt ibland! Lät henne pusta och gjorde sedan samma sak i vänster varv, vilket hon har lite lättare med! Resten av tiden lullade vi på lite, volter i skritt bara för att försöka flytta undan henne och lite trav för ta göra av med energi. Oftast när vi kommer in i paddocken blir hon som sirap och stannar, så tog med mig dressyrspöet som lite extra hjälp för att få igång henne! Men påvägen hem är det samma visa igen, springa springa springa! Har sjuk träningsvärk i benen och magen eftersom jag brukar sitta ner i traven för den är oftast väldigt oskumpig! Hon har många växlar min dam! Skritta är någonting man kan äta, men trava i samma takt som skritten brukar bara, det går utmärkt! Är dock väldigt glad att jag har Helena som hjälper mig väldigt mycket! Utan henne hade jag nog inte kunnat rida Lillungen!

Kommentera

Publiceras ej