Jag släcker lampan och mörkret sluts runt om mig. Vad finns där? 
Dom snabba stegen fram till sängen för att ta skydd under täcket, täcket som har skyddat mig sedan jag var liten. En sista koll på telefonen för att kolla om du har svarat, ett sista godnatt.

Jag kryper ihop under täcket och sluter ögonen, låter drömmarnas värld svepa iväg mig medans verklighetens regndropparna slår emot fönstret och bildar overkliga ljud i mitt huvud. Drömmarna omsluter mig vridandes i mörkret. Vad är det som finns i mörkret?

Dom hör mig. Jag måste smyga mig fram genom natten, i mörkret medans dom kan se mig.Tassande fram i mörkret ensam. Hade det varit annorlunda om du var här med mig? Din hand i min medans jag kämpar mig genom natten?

Jag vaknar ensam fortfarande omringad av något jag vet ser på mig. Är det du? 
Det kommer närmare, sliter i mig. Det är mardrömmarna som drar i mig, virvlar runt framför mina ögon. Dom tar mig, skrämmer mig för denna värld. Vart är du? Personen som hjälper mig att se ljuset, som får mig att glömma.

Bara håll min hand för en liten stund innan drömmarna fångar mig, låt mig känna kärlek innan tårarna sakta rullar ljudlös nerför mina kinder. Innan mardrömmarna härjar inom mig.

Kommentera

Publiceras ej